ابزارهای بازاریابی و تولید محتوا؛ برای تولیدکنندگان محتوا

بخشی قابل توجه از بودجه کسب‌وکارهای اینترنتی و کمپین‌های بازاریابی آن‌ها به “محتوا” اختصاص دارد. از این رو بازاریابی محتوا و تولید محتوا بسیار مهم هستند. متخصص‌های تولید محتوا به ابزار مطلوب برای نوشتن نیاز دارند و کسب‌وکارها هم به ابزارهایی برای بازاریابی بهتر محتوا. از این رو شما به ابزاری نیاز دارید که در همین صفحه شما معرفی شده تا کسب‌وکارتان محتوای بهتری در اختیار داشته باشد یا کارهای تولید محتوایتان را با آن ساده‌تر پیش ببرید.

ابزار بازاریابی محتوای سگمنتو مجموعه‌ای از امکانات را برای تولید محتوای ساده و چابک در اختیار شما قرار می‌دهد. شما ابزاری بهتر از سگمنتو پیدا نمی‌کنید.

کمک‌تان می‌کند در مسیر حفظ اصول و قوانین تولید محتوای قابل استفاده و دارای ارزش، پارامترهای سئو و بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو را هم در اختیار داشته باشید. 

seo-automation

شرکت‌ها و متخصص‌هایی از بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای ایران سرافراز

استفاده توسط متخصص‌های فریلنسر و شاغل در بیزنس‌ها

پلتفرم سگمنتو توسط شرکت‌های مختلف و منابع انسانی‌شان استفاده می‌شود و فریلنسرهای زیادی در حال استفاده از ابزارهای محتوایی سگمنتو برای مدیریت کارهای‌شان هستند. از همین لحظه می‌توانید کم‌هزینه‌تر محتوا تولید کنید و بهتر مدیریت کنید.

پلتفرم ابری تولید محتوا

سگمنتو اولین ابزار تولید محتوای مدرن ایرانی و فارسی است که بصورت ابری ابزارهای متنوع را تنها با یک ثبت‌نام 1دقیقه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد.

متخصص‌هایی از بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای ایران سرافراز

سئو قدرتمند و اصولی

استراتژی پایدار

تولید ترافیک

افزایش درآمد سایت

تجزیه و تحلیل صحیح

اتومیشن کارها و آنالیز

جاسوسی رقبای سئو

تجزیه و تحلیل صحیح

Title Copywriter Tool

ابزار کپی‌رایتینگ عنوان مقاله و محتوا

برای عنوان مقاله که تاثیرگذارترین قسمت از یک مقاله در کسب کلیک بین نتایج جستجو و افزایش CTR است نیاز به چندبار نوشتن عنوان و جستجوهای دشوار برای رسیدن به “بهترین عنوان ممکن برای مقاله” ندارید اگر از ابزار تولید عنوان سگمنتو استفاده کنید. با یک کلیک به پیشنهادات بسیار جذابی دست پیدا می‌کنید که بشما در نوشتن بهترین عنوان ممکن کمک می‌کند. همین الان امتحان کنید.

Bulk Title Builder

ابزار عنوان نویسی انبوه

یک مدیر محتوا گاهی به ابزارهایی برای انجام کارهای انبوه نیاز دارد و همینطور استراتژیست محتوا ممکن است بخواهد یک قالب تولید محتوا و استراتژی محتوایی یک مجموعه را آماده کند. بنابراین به ابزاری برای انجام کارهای انبوه نیاز دارد. اگر به ابزاری برای نوشتن عناوین انبوه نیاز دارید و می‌خواهید استراتژی محتوای یک کسب‌وکار را طراحی کنید یا تولید محتوای یک شرکت را بعنوان مدیر بازاریابی محتوا مدیریت کنید می‌توانید از ابزار مدیریت محتوای سگمنتو استفاده کنید.

Google Search Suggest

ابزار پیشنهادات جستجوی گوگل

فقط با یک کلیک می‌توانید کل پیشنهادات جستجوی گوگل را در اختیار داشته باشید تا از آن‌ها در معماری محتوای صفحه وب‌سایت، سئوی داخل صفحه و همینطور تفکیک مفاهیم داخلی سایت از آن‌ها استفاده کنید. دسترسی سریع‌تر به پیشنهادات گوگل بصورت یک‌جا با بیشتر از 100 پیشنهاد می‌تواند بشما در درک عمیق نیاز کاربران از جستجو و همین‌طور پیداکردن کلمات کلیدی مرتبط معنایی کمک زیادی کند.

Google LSI - Latent Semantic Index Keyword

ابزار کلمات کلیدی مرتبط معنایی

برای سئوی داخل محتوا نیاز دارید همه چیزهایی که گوگل ممکن است دنبال آن جستجو کند را در اختیار داشته باشید، بنابراین ابزاری در اختیار شما قرار گرفته است که می‌توانید بکمک آن به کلمات کلیدی مرتبط معنایی مورد نیازتان و پیرامون کلمه کلیدی اصلی محتوایتان دست پیدا کنید. کافیست از ابزارهای سگمنتو برای پیداکردن کلمات کلیدی مرتبط معنایی استفاده کنید و از آن در سئو بهره ببرید.

Content Title Idea Builder

دستیار ایده‌ساز عنوان محتوا

تولید محتوایی که نیاز روز است و کاربران دنبال آن هستند بشما کمک می‌کند بدانید از همین امروز چطور می‌توانید به بهترین نتیجه در تولید محتوای ترند دست پیدا کنید. یکبار برای همیشه به ابزاری اعتماد کنید که نیازتان را در پیداکردن بهترین عناوین برای تولید محتوا و همینطور ایده‌های جدید برای نوشتن برطرف می‌کند. شما تنها یک کلیک از دستیابی به صدها ایده تولید محتوا برای کلمه کلیدی یا موضوع‌تان فاصله دارید.

Content SEO Analysis

ابزار تحلیل محتوا

اگر به ابزاری نیاز دارید که تمام نیازهای شما را برای آنالیز محتوا و سئو داخل صفحه برطرف کند از سگمنتو استفاده کنید. ابزاری ایرانی که تحلیل محتوای فارسی سایت شما را به خوبی انجام می‌دهد و کمک‌تان می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن سئو داخل محتوای سایت را انجام دهید. فرقی نمی‌کند برای محصول فروشگاه محتوا تولید می‌کنید یا برای سایت خبری، در هر صورت شما می‌توانید بهترین تحلیل ممکن را دریافت کنید.

ابزاری برای تولید محتوای ساده‌تر و سریع‌تر

بازاریابی محتوا تاثیرگذارترین سلاح کسب‌وکارهای اینترنتی در بازاریابی دیجیتال است و تولید محتوا بخش بزرگی از بودجه بازاریابی هر شرکتی را به خودش اختصاص می‌دهد. از این رو تعداد متخصص‌های تولید محتوا و نیاز کسب‌وکارها به تولید محتوا هر روز بیشتر می‌شود پس باید ابزاری حرفه‌ای و ایده‌آل برای بازاریابی محتوا داشته باشید. پس در سگمنتو ثبت‌نام کنید.

+
نویسنده کاربر سگمنتو

تولید و سئو محتوا

یکبار برای همیشه از نقطه صفر تولید محتوا، طوری شروع کنید که بخواهید آن را به صفحه اول گوگل بیاورید. پس محتوای درخوری تولید کنید.

از ایده‌پردازی تا نوشتن

از ایده‌یابی عنوان مقاله‌هایتان تا تولید و سئوی هر کدام‌شان ابزار سگمنتو کارتان را آسان می‌کند.

دستیار هوشمند سئو

سگمنتو در سئو محتوایی که نوشته‌اید کمک‌تان می‌کند تا نتیجه بهتری کسب کنید.

کپی‌رایتینگ عنوان محتوا

اگر قبلا نمی‌دانستید چطور می‌شود در یک دقیقه بهترین عنوان را برای مقاله‌هایتان بنویسید اکنون می‌توانید از ابزار سگمنتو استفاده کنید.

——————

پیش‌گام در تولید، بازاریابی و مدیریت محتوا

در مسیر خلق ابزاری هستیم که بشما در تولید محتوا کمک کند چه در قامت مدیر یک تیم بزرگ باشید چه بخواهید شخصا استراتژی بسازید و بنویسید. همین‌طور کم‌هزینه‌ و پرفایده‌بودن تولید محتوا و بازاریابی محتوا در عصری که همه بیزنس‌های بزرگ و کوچک به آن مشغول‌اند می‌تواند برگ برنده شما باشد، پس درنگ نکنید.

keyword-research

تولید محتوای حرفه‌ای

یک قدم تا دگرگونی روش تولید محتوایتان فاصله دارید. با یک ثبت‌نام می‌توانید بهترین ابزار تولید محتوای فارسی را تجربه کنید.

کارآمد، سریع و در دسترس

سگمنتو ابزارهایی را برای تولید محتوای ساده و سریع در اختیارتان قرار می‌دهد که بتوانید به بهترین شکل ممکن مقاله‌هایتان را بنویسید.

نوشتن ساده‌، حرفه‌ای و چابک‌تر

ساده‌تر بنویسید و در عین حال که حرفه‌ای هستید چابک هم باشید. این مزیت‌های طلایی استفاده از ابزار تولید محتوای سگمنتو است.

تولید محتوای سئوشده

اگر از امروز به بعد بخواهید محتوایی مدرن تولید کنید می‌توانید از ابزار سگمنتو استفاده کنید و قدرتمند به تولید محتوا و بازاریابی آن بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرسش‌های رایج در موردِ ابزار بازاریابی محتوا و دستیار تولید محتوا سگمنتو

اگر پاسخی مناسب اینجا نیست و نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید

در بازاریابی دیجیتال، محتوا اصلی‌ترین بستر انتقال پیام کسب‌وکار به مخاطب و مشتریان است، بهمین دلیل بخش بزرگی از بازاریابی دیجیتال کسب‌وکارها به بازاریابی محتوا اختصاص داده می‌شود. بازاریابی محتوا به مجموعه فرایند و فعالیت‌هایی است که وظیفه استفاده از محتوا برای بازاریابی را بعهده دارد و از محتوا در مسیر جذب مشتریان استفاده می‌کند.

قطعا اگر می‌خواهید بودجه‌ای که برای تولید هر مقاله و حتی هر کلمه هزینه می‌کنید را به صندوق حساب‌داری شرکت یا کسب‌وکارتان باز گردانید و بازگشت سرمایه داشته باشید به ابزارهایی نیاز دارید که در بازاریابی محتوا نه تنها زمان ارزشمند شما را برایتان ذخیره کنند بلکه بتوانند بشما در کاهش هزینه‌های بازاریابی محتوا، تسهیل فرایندهای کاری و همین‌طور صرفه‌جویی در انرژی و فعالیت‌هایتان و حفظ تمرکز شما بر اصل موضوع کمک کنند.

شاید نیاز نداشته باشد البته اگر الان موفق باشد و بخواهد بدون ابزارهای شگفت‌انگیز ما همچنان فعالیت‌های خودش را ادامه دهد. البته مدیران محتوایی که می‌خواهند اشتیاق پیشرفت چشم‌گیر داشته باشند می‌توانند به سگمنتو اعتماد کنند.

شک نکنید سگمنتو در مسیر تولید یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا در دنیاست که این به معنی دسترسی شما به بهترین ابزار بازاریابی محتوایی در ایران خواهد بود.

اولین قدم ما تلاش برای تولید محصولی کاربردی و چابک برای سئوکارهاست. اما برنامه بهمین جا ختم نمیشود، ما میدانیم خرده فروش های آنلاین، فروشگاه های اینترنتی، وب سایت های محتوامحور و همینطور دیجیتال مارکترها چقدر مشتاق داشتن ابزارهایی هستند که کارهای روزمره آنها را انجام داده و در زمان شان، هزینه هایشان و همینطور تعداد پروژه هایشان به آنها پتانسیل های بیششتری بدهد. ما کمک تان میکنیم بهترین خروجی را از کارتان داشته باشید.

بازاریابی و محتوا؛ آشِ شُله قَلم‌کار برای مشتریان کسب‌وکار

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که برای جلب توجه (جذب)، درگیرکردن و حفظ مشتری (از دست‌ندادن وی) با کمک تولید و توزیع مقاله، ویدیو، پادکست و انواع رسانه‌های دیگر که به خود مشتری مربوط است صورت می‌گیرد.
در یک کلام، بازاریابی محتوایی یعنی تولید یک محتوای مرتبط برای یک مشتری به هر دلیلی در بازاریابی.

تحقق این امر به معنی کسب اعتبار (در نگاه کاربران)، اطلاع مردم از کسب‌وکار (آگاهی از برند – به انگلیسی: Brand Awareness) و حفظ نام و نشان بیزنس در ذهن مخاطبین در لحظه تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول و اقدام تجاری است.
یک مثال: یک کسب‌وکار فروش لباس، در مورد شستن لباس و شیک‌پوشی اقدام به تولید آموزش می‌کند – آن‌هم دقیقا با لباس‌هایی که از فروشگاه خودش برای آموزش انتخاب کرده است. شروع بازاریابی محتوا؛ از چی تا کجا باید محتوا تولید کنیم؟

اهداف بازاریابی محتوایی چه هستند؟

اهداف بازاریابی محتوا کوچک و بزرگ و همین‌طور بسته به زمان‌بندیِ استراتژی بازاریابی، کوتاه‌مدت و بلندمدت است. اهداف بازاریابی محتوایی معمولا شامل دستیابی به یک نقطه از جایگاه‌سازی (پوزیشنینگ – به انگلیسی: Positioning) در بازار هدف، جذب ترافیک و دست‌یابی به سرنخ (لید – به انگلیسی: Lead)، شناخته‌شدن و آگاهی از برند، فروش و… است.

اهداف بازاریابی محتوا معمولا با توجه به ویژگی‌های کلی مخاطبین (پرسونا – به انگلیسی: Persona)، نیازهای کسب‌وکار و البته مرتبط با زمان و مکان و بودجه در نظر گرفته می‌شود و در مسیر کمک به کسب‌وکار و همین‌طور حفظ مشتریان و افزایش فروش طراحی می‌شود.

استراتژی محتوا البته در خدمت بازاریابی محتوایی است تا در بخش تولید محتوا به طراحی محتوا کمک کند. موضوع طراحی محتوا کاملا مرتبط بر هدف نهایی کسب‌وکار و پرسونای مشتری است و به این شکل به بازاریابی کمک موثری در ارتباط با مشتریان می‌کند.

چطور بازاریابی محتوای برای بیزنس ما مفید خواهد بود؟

معمولا می‌توان منافع زیادی از بازاریابی برای کسب‌وکار نام برد و خصوصا در بازاریابی دیجیتال که بخش بزرگی از بودجه بازاریابی بیزنس‌ها را تشکیل می‌دهد محتوا بخش جدایی‌ناپذیر آن است. بازاریابی یک هدف بیشتر ندارد حفظ کسب‌وکار با نمایش ارزش‌هایی که کسب‌وکار برای مشتریان می‌سازد. محتوا بیشترین قدرت نمایش را دارد (البته پس از خود محصول).

1 دلیل برای شروع بازاریابی محتوایی کسب‌وکارمان (کافیست)

یک دلیل اصلی و ساده برای بازاریابی محتوایی کسب‌وکار وجود دارد و آن هم اینست: اگر بازاریابی محتوا درست انجام شود بازگشت سرمایه فوق‌العاده‌ای دارد. بازگشت سرمایه یعنی پولی که برای حضورتان در بازار و فعالیت‌هایتان خرج می‌کنید دوباره صندوق حساب‌داری شرکت‌تان یا مغازه‌تان باز گردد. روندی که تولید محتوا در مسیر آن پول را به حساب مالی شما باز می‌گرداند بخاطر اینست که مردم را به مشتریان تبدیل می‌کند.

فروش کسب‌وکارهایی که محتوا تولید می‌کنند همیشه بیشتر از دیگران است چرا که محتوا آگاهی از کسب‌وکار شما را در میان کاربران و عموم مردم افزایش می‌دهد و آگاهی از برند در رده برندینگ به بیزنس کمک می‌کند جزو انتخاب‌های کاربر باشد. کاربران هنگام خرید اول به سراغ لیست آشنایِ خودشان از برندها می‌روند.

از کجا بازاریابی محتوایی را شروع کنیم؟

محتوا آخرین چیزی است که کاربران در سبد مصرفی دیجیتال‌شان آن را رها می‌کنند. محتوا یک زمینه ذهنی و مطالعاتی دارد و هدف آن ارسال یک پیغام است. اگر کاربران از پیغام‌های کسب‌وکار شما صرف‌نظر کنند چه چیزی را می‌توانند داشته باشند؟ قطعا غیر از خرید چیز دیگری نیست. محتوا مهم است چون کاربران آن را مصرف می‌کنند و همیشه چیزی را برای مصرف انتخاب می‌کنند که چیزی به آن‌ها اضافه کند.

بازاریابی محتوا یک نقطه صفر دارد و آن سنجش حدِ نیاز کسب‌وکار شما به آن است. زمانی که متوجه شدید محتوا چقدر برای بیزنس شما مفید است بودجه مشخصی را برای آن در بودجه بیزنس‌تان در نظر می‌گیرید. تقریبا برای بودجه یک “آرزو” یا شاید هم “نتیجه” در نظر می‌گیرید و آنچه را که دلتان می‌خواهد با آن بودجه در فرم محتوا بسازید را می‌نویسید.

بیایید عملی چند مثال بزنیم که در مورد بازاریابی محتوا و هزینه-فرصت‌های پیشِ رو تصمیم بگیریم. کسب‌وکارهای زیر را در قالب همین مثال در نظر بگیرید:

  • مغازه شیرینی فروشی
  • گل فروشی آنلاین
  • فروشگاه لباس
  • کارگاه نجاری
  • شرکت پرستاری

بازاریابی برای کسب‌وکار شیرینی فروشی و بیایید چند فرضیه را در مورد این بیزنس با هم مقرر کنیم:

  • در مرکز شهر است
  • کنار شهر بازی است
  • فقط در محل سرو می‌شود
  • تنوع شیرینیِ زیادی دارد
  • 3 نفر در آنجا کار می‌کنند
  • دستمزد 2 نفر هر کدام 10 میلیون تومان است
  • فقط یک نفر بلد است پخت کند
  • همان یک نفر مهارت ارتباطی دارد

با این اوصاف این کسب‌وکار می‌تواند بازاریابی محتوای خودش را به شکل‌های پیشنهادی انجام دهد:

  • روزانه یک ساعت در محل خودش راهنمای کیک و شیرینی‌پزی ارائه کند
  • در شهر بازی در مورد شیرینی‌های سالم برای مردم روزانه صحبت کند
  • در اینستاگرام فعالیت داشته باشد
  • با کمک یک موسسه چاپ و تبلیغات دستور شیرینی‌پزی رایگان ارائه کند

اما بازاریابی محتوایی این مجموعه چطور انجام می‌شود؟

  • باید یک نفر برای تهیه محتوا روزانه 3 نفر ساعت وقت بگذارد
  • در 26 روز ماه بدون مرخصی همکاران و تعطیلی، 78 نفر ساعت برای محتوا وقت صرف می‌شود
  • یک نفر ساعت دستمزد تقریبا برابر با 55 هزار تومان است و روزانه 165 هزار تومان هزینه زمانِ تولید محتوا می‌شود

همین‌مقدار زمان از خروجی اصلی قبلی هم کسر شده و هزینه مفقودشده به این هزینه اضافه می‌شود یعنی با 78 نفر ساعت چقدر شیرینی درست می‌شود و خروجی کل حاشیه سود آن چقدر است؟

پاسخ به این سوال ساده است، فرض بگیریم با هر 20 نفر ساعت 50 کیلو شیرینی با قیمت کیلویی 20 هزارتومان تولید می‌شود پس با 78 نفر ساعت تقریبا 200 کیلو شیرینی با قیمت 4 میلیون تومان تولید می‌شود و 1 میلیون تومان آن سود است.

اگر مدت زمانی که برای تولید شیرینی صرف می‌شود برابر با 4 میلیون باشد و همان زمان اگر برای تولید محتوا صرف شود یعنی ما در ماه 4 میلیون گردش مالی و همین‌طور 1 میلیون تومان سود را از دست داده‌ایم تا فقط زمانی برای تولید محتوا صرف کنیم.

تولید محتوا و بازگشت سرمایه

  • قدرت بازاریابی محتوا به خلاقیت و استمرار تولید وابسته است
  • بازاریابی محتوا نیازمند زمان است تا تاثیرگذار باشد
  • شما باید برای تولید محتوای ارزشمند زمان کافی صرف کنید

خب با این اوصاف، شما بدون اینکه هیچ ابزاری داشته باشید و فقط دست از کار بکشید:

  1. به مدت روزی 3 ساعت که هزینه آن 165 هزار تومان است
  2. اینکار را برای یک ماه انجام دهید تقریبا هزینه زمان تولید محتوا در شیرینی فروشی شما چیزی برابر با 26 x 165 هزار تومان و برابر با 4.290.000 تومان است
  3. این یعنی اگر شما تولید محتوای شیرینی‌فروشی را به مدت 6 ماه انجام دهید هزینه شما 25.740.000 تومان است
  4. اگر بازدهی سرمایه شما نتواند حداقل این هزینه را جبران کند شما دچار هزینه شده‌اید

 

بازاریابی محتوای مدرن؛ چطور مثل نوابغ بازاریابی محتوا انجام دهیم؟

محتوای مدرن انبوهی از فاکتورهای بزرگ و کوچک را برای شما مشخص می‌کند تا از آن‌ها برای سنجش عملکرد خودتان استفاده کنید. اندیکاتورهایی که استفاده می‌شود معمولا سطح درگیرسازی مخاطب توسط محتوا را نمایش می‌دهند. به این صورت که KPIهای مربوط به Engagement با محتوا وزن زیادی دارند.

بازدید محتوا، تعامل مخاطب با آن، استناد به آن و هرگونه استفاده دیگری که از محتوای شما صورت می‌گیرد و شما می‌توانید با کمک آن بفهمید یک نفر با محتوا چه کاری انجام داده است همه نشان‌دهنده یک ویژگی از از ارتباط مخاطب با محتوای شما دارند.

بازاریابی محتوای مدرن بر این موضوع تاکید دارد که ما توسط مخاطبین درست دیده شویم (مخاطبینِ مستعدِ مشتری‌شدن) و اگر این اتفاق به خوبی صورت بگیرد هم هزینه‌های بازاریابی محتوا کاهش پیدا می‌کند هم به دست مخاطبین درست خودش هم می‌رسد. اما نگرانی‌هایی هم وجود دارد که باز هم بازاریابی محتوای مدرن به آن کمک می‌کند حل شود.
اگر مقاله شما در سایت منتشر می‌شود احتمال این که از سمت گوگل در ماه 1.000 مرتبه کلیک دریافت نکند بیش از 89% است. این یعنی 10 درصد مقالات شما شانس این را دارند بیشتر از 1.000 بار از گوگل در ماه دیده شوند و کاربر رایگان جذب کنند.

بازاریابی محتوای مدرن چند موضوع جدید را هم مطرح کرده است که باید به آن‌ها توجه کنید از جمله:

  • کپی رایتینگ Copy Writing
  • سئو محتوا Content SEO
  • طراحی محتوا Content Design
  • ساختار محتوا Content Structure

و خب این موضوعات بشما کمک می‌کنند خودتان را در رقابت با هر سایت دیگری تا عمیق‌ترین نقطه محتوا و آخرین سنگر تقویت کنید. زمانی که در رقابت محتوایی بسر می‌برید و سایت شما در رقابت با دیگران در نتایج گوگل قرار گرفته باشد، هرچقدر با اولویت بیشتر نشان دهید که در مورد موضوع حرفی برای گفتن دارد شانس کسب رتبه بیشتری دارید که این موضوع در ساختار محتوا بررسی می‌شود.

فرض کنید سایت شما و سایت دشمن برای یک موضوع مشترک می‌خواهید محتوا تولید کنید، اگر سایت رقیب چند موضوع اصلی را در محتوا پوشش دهد و شما فقط یکی از آن موضوعات را کامل‌تر پوشش دهید شانس شما در کسب رتبه تخصصی، بیشتر است.

دلیل اینکه گوگل به “محتوای تخصصی” اهمیت بیشتری می‌دهد اینست که هم برای “جامعه مرتبط سایت بصورت هدفمند طراحی و تولید شده” و هم “ارزش محتوایی و علمی محتوا” بالاتر است. این یعنی گوگل می‌تواند یک سایت را پیدا کند که فقط به یک موضوع خاص اشاره دارد. این مسئله را Expertise می‌گویند و بیزنس برای خودش با نمایش تخصص در حوزه فعالیتش اعتبار ایجاد می‌کند.

برنامه شما در بازاریابی مدرن محتوای بیزنس به این شکل خواهد بود که بر اساس ویژگی‌های مشتریان باید ترکیبی از محتوای ترند روز و محتوای مفید را در رسانه مشخص برای آن‌ها منتشر کنید:

اگر در سایت هستید می‌توانید:

  • مقاله بنویسید
  • ویدیو آموزشی بسازید
  • پادکست منتشر کنید
  • اخبار بسازید
  • پاراگراف (خلاصه) بنویسید
  • نقد و بررسی و تبلیغ منتشر کنید
  • کتابچه منتشر کنید
  • خبرنامه داشته باشید

اگر در اینستاگرام محتوا تولید می‌کنید:

  • تصویر خودتان را باید نشان دهید
  • به پرسنال-برندینگ بپردازید
  • می‌توانید گاهی شوخی کنید
  • می‌توانید ساختار شکن باشید
  • می‌توانید رویداد زنده برگزار کنید

اگر در توئیتر هستید:

  • می‌توانید حجم زیادی شوخی کنید
  • می‌توانید جوک بگویید و ساختار شکنی کنید
  • می‌توانید اخبار بنویسید و سیاسی هم باشید
  • می‌توانید لحظه‌ای دیگران را درگیر کنید

اگر خبرنامه ارسال می‌کنید

  • به متن زیاد و تصویر کم بسنده کنید
  • اخبار و اطلاعات مهم ارسال کنید
  • در مورد راز و رمزها جالب برای مخاطب صحبت کنید
  • مهم‌ترین محتوای ممکن را ارسال کنید
  • آموزش عملی و داستان واقعی بیان کنید

اگر در لینکدین هستید:

  • می‌توانید به نحوه مدیریت بپردازید
  • می‌توانید میکروآموزش عملیاتی منتشر کنید
  • می‌توانید نظرسنجی و اینفوگرافیک بسازید
  • می‌توانید مطالعه موردی منتشر کنید

 

سئو و تولید محتوا؛ کجای داستان بازاریابی محتوا هستند؟

قطعا سئو مربوط به محتوایی می‌شود که شما قصد دارید ترافیک آن از نتایج جستجوی گوگل برای کسب‌وکار شما حاصل شود به این معنی که شما در جایی محتوای خودتان را تولید می‌کنید که مطمئن هستید در نتایج گوگل هم دیده می‌شود به همین دلیل بهترین مواردی که می‌توانید از آن‌ها برای سئوی محتوا استفاده کنید موارد زیر هستند:

  • وبلاگ بیزنس‌تان (بخش مقالات وب‌سایت / فروشگاه)
  • پالسِ لینکدین LinkedIn Pulse
  • بسترهای وبلاگنویسی

ما در اینجا در مورد صفحات فیسبوک صحبت نمی‌کنیم چون برای بیزنس‌های ایرانی مفید نیست.

اما تولید محتوا در مسیر بازاریابی محتوا بخش اصلی داستان است. ما نتیجه گرفتیم که سئو زمانی مفید است که تمرکز ویژه‌ای روی جستجوی کاربران در گوگل بگذاریم و بر اساس کلمات کلیدی و با کمک گرفتن از ابزار تحقیق کلمه کلیدی سعی کنیم برای جستجوی کاربران محتوایی را تولید کنیم که در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کند.

بنابراین زمانی که شما به تولید محتوا فکر می‌کنید موارد مختلفی را باید در نظر بگیرید از پرسونای مخاطبین گرفته تا رسانه‌هایی که دارید، سپس با در نظرگرفتن همه این موارد محتوا را تولید می‌کنید. پس نقش تولید محتوا در بازاریابی محتوا اینست که تا محتوایی تولید نشود خبری از بازاریابی محتوایی هم نیست. همین موضوع “محتوا به یک محصول” تبدیل می‌کند. محتوا یک محصول رایگان از سمت کسب‌وکار برای کاربر است.

محتوای تولیدشده توسط بیزنس مثل اخباری که از یک شبکه خبر پخش می‌شود روی ذهنیت مخاطب از کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد و بازاریابی کمک می‌کند این تاثیرگذاری به حداکثر برسد. اما واقعا بازاریابی محتوایی را چطور می‌توانیم بهتر درک کنیم؟ بگذارید یک مثال عینی بزنیم:

تصور کنید که از وجود یک صندوقچه گنج در خانه همسایه‌تان آگاه هستید ولی آن‌ها از آن بی‌اطلاع هستند. بنظر شما آیا آن‌ها ثروتمند هستند و در مورد این گنج چیزی برای بیان‌کردن دارند؟ قطعا خیر. چون از آن بی‌اطلاع هستند و این موضوع ساده‌ایست. بازاریابی برای ما یعنی آگاه‌سازی مشتریان. شما باید بتوانید گنج‌هایی که در اختیارشان هست را به آن‌ها نشان دهید. اینکه چطور می‌توانید آن‌ها را متقاعد کنید تا از این گنج به درستی استفاده کنند همان بازاریابی است و محتوای مورد نظر هم از پیام‌های شما تشکیل می‌شود.

استراتژی بازاریابی محتوا؛ چیست و چکار می‌کند؟

استراتژی یک ماموریت دارد و آن‌هم ایجاد وضوحی فراوان در کالبد محتوای بیزنس شما جهت تمایز آن از محتوای رقیب برای مشتریان است. هرچقدر استراتژی محتوای شما هوشمندانه باشد و قدرتمند عمل کند وضوح بیشتری برای مشتری خواهد داشت. در واقع استراتژی محتوا روش انتقال پیام بیزنس شما به کاربر است.

برای مقال اگر یک بیزنس حوزه تغذیه سلامت در مرکز شهر داشته باشید که فقط بصورت محلی سرویس ارائه می‌کند باید استراتژی محتوای خودش را روی سلامتی معطوف کند و اگر بخواهد پیامی انتقال دهد، آن جز نمایش اهمیت سلامتی و ارتباط آن با تغذیه سالم چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

ابزارهای بازاریابی محتوا؛ بهترین‌ها کدام‌اند؟

ابزارهای بازاریابی محتوا در آسان‌کردن کارهای یک مدیر محتوا و حتی یک نویسنده محتوا نقش زیادی ایفا می‌کنند. از مرتب‌شدن فایل‌های تولید محتوا گرفته تا مدیریت و انتشار آن‌ها در وب‌سایت و وبلاگ. هر زمان احساس کردید که مثل حساب‌داری بجای دفترچه و کاغذ نیاز به ابزارهای مدرن دارید می‌توانید روی ابزارهای تولید محتوای سگمنتو حساب باز کنید.

برای بازاریابی محتوا شما به چند ابزار در زمینه‌های زیر نیاز دارید تا بتوانید با همکاران آن‌ها را هماهنگ کنید یا مدیریت شخصی انجام دهید. بنابراین ما چند ابزار برای مدیریت و تنظیم برنامه محتوایی بشما ارائه می‌کنیم:

  • اکسل – بدون شک در جهان اکسل بی‌نظیر است
  • ترلو – همچنین میزیتو و تسکولو
  • تقویم – اوت‌لوک هماهنگ با ویندوز یا تقویم گوگل
  • ایمیل – اوت‌لوک و جی‌میل

اما واقعا شما به این ابزارها در بازاریابی محتوا نیاز مبرم دارید؟ خب مسئله اینست که این ابزارها همگانی هستند که اتفاقا توسط تولیدکننده‌های محتوا و مدیران استفاده می‌شود، چه برای کارهای تیمی چه برای کارهای شخصی.

چند ابزار حرفه‌ای برای بازاریابی محتوای حرفه‌ای:

خب این ابزارهایی که بشما معرفی شدند همگی بخشی از امکانات جذاب سگمنتو هستند که در مسیر بازاریابی محتوایی بشما کمک می‌کنند. اما تابحال فکر کرده‌اید که چرا کارهای تولید محتوای شما خیلی سخت پیش می‌رود؟ خب دلیلش اینست که از این ابزارها استفاده نکرده‌اید.

چرا به یک ابزار بازاریابی محتوایی نیاز داریم؟

برای آسانی کارهایتان. قطعا بله برای اینکه هوشمندانه، قدرتمند و البته ساده، کارهای تولید محتوا را در هر پروژه سئو یا کانتنت-مارکتینگ Content Marketing انجام دهید نیازمند ابزارهایی هستید که کارتان را آسان کنند.

چطور یک پلن بازاریابی محتوا تهیه کنیم؟

کار ساده‌ای خواهید داشت اگر از بیزنس خودتان، بازار و مخاطب شناخت داشته باشید. بهترین کار اینست که به رقبا نگاه کنید تا ببینید چه محتوایی در بازار بیشتر پذیرفته می‌شود و مخاطب چه اخباری را دنبال می‌کند. وقتی ویژگی‌های محتوای جذاب و پرمخاطب را در حوزه کاری خودتان تشخیص دهید کاری که باید انجام دهید مراحل 9 گانه تنظیم پلن بازاریابی محتواست که کارتان را از همین‌جا می‌توانید با آن شروع کنید.

زمان 7 روز
هزینه: ندارد.

ابزارهایی که نیاز دارید

مایکروسافت آفیس اکسل
ترلو
تقویم
ابزار بازاریابی محتوا سگمنتو

چیزهایی که نیاز دارید

فایل تحقیق کلمه کلیدی
فایل اهداف محتوا
فایل پرسونای کسب‌وکار
فایل استراتژی محتوا

مراحل تدوین پلن بازاریابی محتوا

قدم اول: تنظیم اهداف
اولین قدم شما در ساختن پلن بازاریابی محتوایی اینست که بتوانید تشخیص دهید چرا محتوا تولید می‌کنید. می‌خواهید افراد بیشتری شما را بشناسند؟ می‌خواهید ترافیک سایت‌تان را افزایش دهید؟ می‌خواهید سرنخ‌های بیزنس‌تان را بیشتر کنید؟ یا میخواهید از محتوا بعنوان ابزاری برای ایجاد اعتبار برند استفاده کنید. هر زمان که برای بازاریابی محتوا و پلن آن، اهداف را تنظیم کردید، آن‌گاه می‎توانید برای اهداف سنجه یا ایندکاتورهایی را تنظیم کنید که در قالب عدد بتوانید میزان پیشرفت و عملکرد را اندازه‌گیری کنید.
rank-on-google
قدم دوم: تعریف مخاطب
مخاطب کسی است که قرار است محتوای شما به دست وی برسد. پس ویژگی‌های این مخاطب عزیز را توصیف کنید و بنویسید چه نیازهایی دارد و چرا محتوای شما برای وی مفید است؟ این ویژگی‌ها می‌توانند جغرافیا، محل زندگی و کار، میزان درآمد، نیازهای ضروری، جنسیت و سن و سال و شغل و... باشند. حال ببینید که شما می‌توانید با محتوای‌تان به این مخاطب کمک کنید؟ این مهم است.
قدم سوم: تحقیق و تحفصِ رقبای محتوایی
بگذارید ساده بگوییم دیگران چه ... می‌کنند؟ ها... شما باید تنها کسی باشید که در بازار حضور دارد (البته می‌دانیم که نمی‌شود ولی خواسته واقعی ما همین است). زمانی که اهداف و مخاطب تعریف شوند آن‌گاه می‌دانیم خواسته‌های ما چیست و می‌بینیم چه کسانی برای همین مخاطبین عزیز در حال تولید محتوا هستند. این رقابت با موضوع در جریان است؛ زمان و توجه مشتریان. در برنامه تحقیقاتی خودتان حتما به این موضوع که مشتریان چگونه وقتشان را صرف محتوا می‌کنند و چقدر برای آن زمان می‌گذارند و همین‌طور رقبا چه نوع محتوایی تولید می‌کنند دقت کنید. نوع محتوای موفقِ رقبای برتر برای مخاطبین اصلی‌تان را پیدا کرده و برای همان‌ها محتوای بهتر و جذاب‌تری تولید کنید.
قدم چهارم: تحقیق کلمه کلیدی و موضوع خوشه‌ای
این روزها گوگل به بحثی بنام E-A-T که خلاصه 3 واژه کلیدی مربوط به سئو وب‌سایت‌های حاضر در صفحه اول گوگل است را بسیار مورد توجه قرار می‌دهد، E: Expertise – A: Authority – T: Trustworthy. اگر می‎خواهید در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل باشید باید بدانید که از چه ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید و چطور تحقیق کلمه کلیدی را انجام دهید، چون مهم‌ترین موضوع همین است که بتوانید تحقیق کلمه کلیدی صحیحی داشته باشید. تحقیق کلمه کلیدی جامع کسب‌وکار کمک‌تان می‌کند بتوانید نتایج شگفت‌انگیزی برای موضوعات بازار و کشف فضای تازه برای تولید ترافیک هدفمند داشته باشید.
قدم پنجم: تدوین استراتژی محتوا
در مورد اینکه با محتوایی که می‌خواهید تولید کنید چه کار می‌کنید باید تصمیم بگیرید. باید بستر تولید محتوا را که پیش‌تر در ابتدای صفحه گفتیم انتخاب کنید، سپس تصمیم بگیرید از چه قالب محتوایی استفاده کنید و بین اینفوگرافیک‌ها، ویدیوها، پست‌های وبلاگی و ... دست به انتخاب بزنید.
قدم ششم: بودجه‌بندی منابع
با حجم کاری که انجام می‌دهید و محتوایی که تولید می‌کنید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا واقعا تصمیم می‌گیرید محتوایی تولید کنید که فروش شما را بیشتر کند؟ یا می‌خواهید با محتوایی که تولید می‌کنید در مورد برند شما بیشتر صحبت شود؟ آیا می‌خواهید از همکاران برای تولید محتوا کمک بگیرید یا می‌خواهید با فریلنسرها برای تولید محتوا همکاری کنید؟ همه این‌ها یعنی باید فکری بحال تایمی که برای تولید محتوا صرف می‌کنید داشته باشید.
قدم هفتم: تقویم و زمان‌بندی برای تولید محتوا
برنامه زمانی شما برای تولید محتوا باید دقیق و حساب‌شده باشد. از زمان لازم برای تولید و سئوی یک محتوا تا انتشار آن همه بشما کمک می‌کنند بتوانید محاسبات زمانی خودتان را با دقت بیشتری انجام دهید. همه این موضوعات را در نظر بگیرید تا بتوانید یک ماشین‌حساب مطمئن برای برنامه زمانی و تقویم تولید محتوای‌تان داشته باشید.
قدم هشتم: تولید و ترویج محتوا
پس از اینکه مشخص کنید که زمان شما و تولید محتوا چه ارتباطی دارند و می‌خواهید چه زمانی را برای تولید محتوا صرف کنید حال می‌توانید سراغ تولید محتوا بروید. هر محتوا باید یک موضوع مهم را برای خودش بعنوان هدف داشته باشد و کاری برای آن مشخص کنید. محتوا باید هدفمند تولید شود. پس از تولید باید فکری برای ترویج آن بکنید. محتوایی که نتواند بخوبی دیده شود شاید شما را به اشتباه ناامید کند هر چند که خلاف حقیقت باشد.
قدم نهم: محتوا را اندازه‌گیری کنید و بهبود دهید
آخرین قدم شما در برنامه بازاریابی محتوا اینست که یک سنجه یا اندیکاتور دست‌تان بگیرید و ببینید چکار کرده‌اید. مثل بنایی که پس از هر ردیف دیوار یک سیگار می‌کشد تا بداند چه کرده! شما هم باید ببینید که چکار کرده‌اید. این موضوع مهم است. باید برای محتوا KPI بسازید و محتوا را با توجه به آن پس از هربار اندازه‌گیری، بهبود هم بدهید.

پشتیبانی

تیم پشتیبانی در راستای خلق تجربه مشتریان ایجاد و تقویت شده است. تیم پشتیبانی بصورت مستقل از کل واحدهای سگمنتو جهت حمایت از حقوق مشتریان و کمک به موفقیت‌شان در کسب نتایج شگفت‌انگیز از محصولات سگمنتو فعالیت می‌کند. شما اینجا یک دوست ویژه بین واحدهای ما دارید.

مراقبت از نتایج شما

برج مراقبت تنها یک وظیفه دارد و آن‌هم کمک بشما در استفاده صحیح از داده‌ها و راهنمایی دقیق برای تصمیم‌گیری است.

مشاوره و همراهی با شما

قبل از خرید مشاور شما هستیم و بعد از خرید هم یار و یاور شما در دسترسی به حداکثر از محصول و دست‌یابی به نتایج جذاب.

پشتیبانی در هر لحظه از شما

تلفن‌تان را هر لحظه بردارید ما سعی می‌کنیم در دسترس باشیم تا بشما در همان لحظه کمک کنیم مشکلات حل شوند.

کمک به موفق‌شدن شما

ماموریت تیم اینست که شما تجربه ماندگاری داشته باشید و چه چیزی ماندگارتر از موفقیت شما در کارتان با سگمنتو.

مراقبت از نتایج شما

برج مراقبت تنها یک وظیفه دارد و آن‌هم کمک بشما در استفاده صحیح از داده‌ها و راهنمایی دقیق برای تصمیم‌گیری است.

پشتیبانی در هر لحظه از شما

تلفن‌تان را هر لحظه بردارید ما سعی می‌کنیم در دسترس باشیم تا بشما در همان لحظه کمک کنیم مشکلات حل شوند.

مشاوره و همراهی با شما

قبل از خرید مشاور شما هستیم و بعد از خرید هم یار و یاور شما در دسترسی به حداکثر از محصول و دست‌یابی به نتایج جذاب.

کمک به موفق‌شدن شما

ماموریت تیم اینست که شما تجربه ماندگاری داشته باشید و چه چیزی ماندگارتر از موفقیت شما در کارتان با سگمنتو.