چرایی اهمیت سئو در صفحه وبسایت؛ آیا سئو درون صفحه برای گوگل مهم است؟
معماری مفاهیم یک صفحه وبسایت پیرامون هدفی که دنبال میکند برای گوگل مهم است. هرچقدر محتوای یک صفحه وبسایت بتواند انسجام خود در ارائه یک کاربرد برای رفع نیاز کاربرِ بازدیدکننده را صحیح و ساده برطرف کند، گوگل سعی میکند توجه بیشتری به آن صفحه وبسایت معطوف کند. هدف از توجه بیشتر اینست که صفحه موردنظر در بین نتایج جستجو، بیشتر در اختیار کاربران قرار بگیرد.
حضور یک صفحه سایت در نتایج جستجو به این معنی است که گوگل همیشه آن را بعنوان یک گزینه موقت و نه دائمی به کاربران نشان میدهد. بنابراین بازه زمانیِ حضور یک صفحه در نتایج جستجو همیشه به این بستگی دارد که “چه زمانی یک صفحه شایستهتر پیدا میشود؟” و هر زمان این اتفاق رخ دهد گوگل صفحه نتایج جستجو را مجدد مرتب میکند تا صفحات جدید هم شانس حضور در صفحه اول را داشته باشند.
حرکت از صفحه معمولی بسمت صفحه شایسته کسب رتبه در گوگل
استانداردهای اولیه یک صفحه وبسایت برای حضور در نتایج جستجو از کجا میآید؟ کافیست به صفحه اول گوگل و فاکتورهای اصلی نگاه کنید. متوجه میشوید که اصلیترین پارامترهای حضور در نتایج جستجوی گوگل در بخش فاکتورهای سئو داخل صفحه این موارد هستند:
- تجربه کاربری رضایتبخش و دلچسب
- زمان زیاد ماندگاری کاربر در سایت
- تطابق محتوا و مفهوم صفحه با نیاز کاربر
- ارائه محتوای همگام با نیاز کاربران (آپدیت و بروز)
- عدم پرش و پوگو استیکینگ
این موارد نشان میدهند ما چقدر باید مراقب کاربران خودمان باشیم و به حضور آنها در وبسایت خودمان اهمیت بدهیم.
هر زمان احساس کنید وقت اینست که یک سایت تمیز و سئوشده برای کاربران آماده کنید به 2 چیز اساسی نیاز دارید: 1. چکلیست مهمترین فاکتورهای سئو داخل صفحه 2. بررسی آدرس با ربات گوگل و تحلیل آن
وقتی ببینید که ربات موتور جستجوی گوگل مثل GoogleBot, GoogleBot Mobile چطور به صفحه وبسایت شما دسترسی دارد، چه درکی از آن پیدا میکند و چگونه میتواند بشکل بهتری محتوای صفحه وبسایت شما را درک کند، آنگاه میتوانید مطمئن شوید که وضعیت سئو سایت را میتوانید تغییر دهید.
تحلیل و بررسی، کلید بهینهسازی درون صفحه است.
این را بخاطر بسپارید که هیچ وبسایتی با وضعیت سئو تکنیکال ضعیف و دارای ایراد نمیتواند عنوان یک سایت خوب و شایسته را یدک بکشد و همیشه باید در صفحه دوم گوگل منتظر بماند که اگر زمانی سایتهای اصلی و شایسته صفحه یک از نتایج حذف شوند گوگل از نتایج صفحه دوم کمک بگیرد.
ارتباط کلمات کلیدی با هدفگذاری صفحه
هرگاه تمایل داشته باشید که برای یکی از صفحات وبسایت خودتان هدفگذاری کنید و سعی کنید آن را برای کلمات کلیدی مشخصی در نتایج جستجو به رتبههای تک رقمی و صفحه اول برسانید ابتدا باید ببینید آیا صفحه وبسایت شما برای رفع نیاز جستجوی کلمه کلیدی آماده است یا نه.
ارتباط مستقیمی بین مفاهیم کلیدی “نیاز کاربر، نیت جستجو، محتوای صفحه و اعتبار سایت” وجود دارد و گوگل خیلی به این موارد اهمیت میدهد و بدون چشمپوشی از آنها سعی نمیکند یک سایت را ارزیابی کند. این موضوع مهم است.
یادگیری اصول معماری محتوای صفحات وبسایت
یک مفهوم تعریف کنید و محتوای پیرامون آن را بر اساس همین مفهوم و تکنیکهای بهینهسازی محتوا پیاده کنید. قرار است شما معمار محتوای یک صفحه وبسایت بسبک مدرن باشید. هرچقدر در استفاده از المانهای شفاف برای گوگل (که کد html آنها اصولی است) تلاش کنید میتوانید به نتیجه مطلوبتری دست پیدا کنید.