051-38331497

ابزار تحلیل سئو؛ آنالیز تخصصی سئو وب‌سایت شما و رقیب

ابزار تحلیل سئو سگمنتو تمام جزئیات یک صفحه وب‌سایت را بررسی کرده و تمام موارد مهم از نظر گوگل را بررسی می‌کند. نقطه قوت ابزار و ماژول‌هایی که در تجزیه و تحلیل صفحات وب‌سایت شما استفاده می‌شود اینست که برخی از آن‌ها با API از قدرت‌های ابزار PageSpeed Insight گوگل استفاده می‌کند و دقیقا داده‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از نظر Core Web Vitals هم مبنی بر تجربه جستجوی کاربر است.

شرکت‌ها و متخصص‌هایی از بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای ایران سرافراز

استخدام دستیار هوشمند سئو؛ زمینه‌سازی رشد در سئو سایت

اولین قدم حرفه‌ای خودتان را در سئو با دستیابی به ابزارهای سئو سگمنتو بردارید و تلاش‌های زیاد خودتان را با انتخاب صحیح به کار هوشمندانه تبدیل کنید. ابزار سگمنتو بشما کمک می‌کند بتوانید بهترین نتیجه را در سئو کسب کنید و رشد زیادی را تجربه کنید.

چک لیست کامل سئو

لیست کامل ابزارهایی که در ابزار آنالیز سئو سگمنتو در اختیار شماست نه تنها المان‌های گوگل بلکه تمام فاکتورهای مهم سئو سایت را هم بررسی می‌کند.

اتفاقات شیرین رقم بزنید با یک دستیار سئو قدرتمند

رفع اشکلاات سئو

کاهش هزینه‌های سئو

کاهش زمان و انرژی شما

افزایش درآمد سایت

جایگاه بالاتر در گوگل

کلیک CTR بیشتر

سبقت از رقبای سئو

تجزیه و تحلیل صحیح

Responsive Design Checker

تحلیل طراحی قالب و نمایش رسپانسیو

آیا وب‌سایت شما دارای طراحی مناسب برای نمایش در دستگاه‌های موبایل است؟ اگر می‌خواهید گوگل صفحات وب‌سایت شما را ایندکس کند و برای نمایش در نتایج جستجو بپذیرد باید وب‌سایت برای کاربر در دستگاه‌های موبایل و فبلت و تبلت قابل نمایش باشد که این موضوع با طراحی و کدنویسی قالب وب‌سایت و همینطور حجم صفحات و محتوای آن (شامل متن و تصاویر و رسانه‌ها و کدها) ارتباط مستقیم دارد.

Mobile First Index is the Point

تحلیل سایت در موبایل

وب‌سایت شما در موبایل چطور است؟ آیا قابل نمایش و قابل استفاده است و کاربر می‌تواند بخوبی با آن کار کند. یکی از مهم‌ترین معیارهای کنترل کیفیت گوگل برای بررسی دیزاین و طراحی یک وب‌سایت و نمایش آن در دستگاه‌های کوچک همراه (موبایل) قابلیت‌های تجربه کاربری و ناوبری کاربر داخل سایت است که ما شاخصه‌های آن را تحت عنوان Core Web Vitals می‌شناسیم و ابزار ما آن‌ها را کامل بررسی خواهد کرد.

Know How to Act Pure on Desktop

تحلیل در دسک‌تاپ

نمایش صحیحی از 2 وضعیت سایت در موبایل و دسکتاپ بشما کمک می‌کند تفاوت‌های آشکار و پنهان نسخه موبایل و نسخه دسکتاپ وب‌سایت را بچشم دیده و برای رفع ایرادهای سئو تلاش کنید. یکی از قسمت‌های مهم ابزار تحلیل سئو اینست که بشما در تحلیل نسخه وب‌سایت برای دسکتاپ و موبایل کمک می‌کند. این ویژگی برای مالکان وب‌سایت زمانی که تعداد مشتریان آن‌ها در موبایل و دسکتاپ از توازن برخوردار نیست خیلی مهم است چرا که ترافیک ورودی از دستگاه موردنظر تعیین‌کننده سرنوشت و اقتصاد سایت است.

SEO HTML Text Ratio

تحلیل کدهای HTML

وضعیت کدنویسی وب‌سایت چطور است؟ اگر از اهمیت کدنویسی مدرن HTML5 و ویژگی‌های کلیدی آن در سئو آگاه هستید حتما تلاش می‌کنید از این‌که چگونه تگ‌های HTML در ساختار کدنویسی یک صفحه استفاده می‌شوند برای بهینه‌سازی کامل سئو درون صفحه استفاده کنید و خوشبختانه گزارش کاملی از وضعیت کدنویسی یک صفحه در این ابزار بشما ارائه می‌شود.

Does Google Love Your Site

تحلیل عملکرد از نگاه گوگل

ما همواره تلااش کردیم در این مورد صحبت کنیم چون بسیار مهم است، بله اینکه گوگل چه انتظاری از وب‌سایت شما دارد و همین‌طور اینکه چطور به وب‌سایت شما نگاه می‌کند و ربات‌های گوگل چطور وب‌سایت را بررسی می‌کنند مهم و البته تاثیر زیادی روی وضعیت سئو سایت دارد به این شکل که عملکرد نامطلوب گاهی مثل یک ریگ کوچک در کفش، می‌تواند وب‌سایت شما را از رسیدن به موفقیت نهایی باز بدارد.

SEO Accessibility Score

تحلیل دسترس‌پذیری

قابلیت‌هایی که تحت عنوان Accessibility یا همان دسترس‌پذیری در ابزارهای PageSpeed Insight یا LightHouse به آن‌ها پرداخته می‌شود همگی به امکان کلیک‌پذیری عناصر و المان‌های استفاده‌شده در طراحی وب‌سایت شما اشاره می‌کنند و هرچقدر از طراحی جزیره‌ای (ایجاد حریم برای هریک از المان‌ها در کنار هم) در توسعه المان‌های بصری وب‌سایت استفاده شده باشد گوگل امتیاز بیشتری به آن ارائه می‌کند.

GSRP Appearances

تحلیل سئو سایت در نتایج جستجو

قابلیت‌های مختلفی برای سایت شما در این بستر قرار گرفته است و شما می‌توانید وضعیت ایندکس و خطاهای سایت خودتان را در نتایج جستجو ببینید. اگر سایت شما در نتایج جستجو وضعیت خوبی نداشته باشد احتمالا باید در اولین فرصت به ربع تمام این ایرادها بپردازید و مشکلات آن را حل کنید. اما چون روش نمایش سایت شما در نتایج جستجو تاثیر مستقیم بر نرخ کلیک دارد قابلیت بررسی آن بهم به سگمنتو اضافه خواهد شد.

Tell Google How to Crawl with Robots.txt

فایل ربات وب‌سایت

نه تنها ابزار فایل ساز ربات بشما در ساخت یک ربات فوق‌العاده کمک می‌کند بلکه بشما در آزمون و خطای صحیح فایل ربات هم بشما راهنما ارائه می‌کند و شما به قابلیت های آن هم دسترسی دارید اما در اینجا صحبت از بررسی وجود فایل ربات در سایت شماست و اگر سایت شما فایل ربات نداشته باشد باید هر چه سریع‌تر برای آن فایل ربات بسازید چون ربات‌ها و خزنده‌های موتور جستجویی مثل گوگل بر اساس دستوراتی که در فایل ربات وب‌سایت قرار دارد در داخل سایت خزش می‌کنند و به اولویت‌های شما در ایندکس و خزش احترام می‌گذارند.

Make a Sitemap to Quick Index

نقشه ‌وب‌سایت.سایت‌مپ XML

آیا سایت‌مپ برای وب‌سایت شما ساخته شده است؟ کاربرد نقشه وب‌سایت اینست که سرعتِ پیداکردنِ آدرس‌های جدید وب‌سایت شما را برای گوگل هزاربرابر سریع‌تر می‌کند. کارکردِ فایل نقشه وب‌سایت که معمولا XML Sitemap است شبیه یک استخر می‌ماند و شما تمام خوراکی که باید ربات موتور جستجوی گوگل برای ایندکس جدید به آن‌ها دست پیدا کند را در این استخر قرار می‌دهید، مثل پرنده در قفس، آدرس‌های جدید وب‌سایت شما در اختیار گوگل هستند تا ایندکس شوند و ما مطمئن می‌شویم شما یک نقشه سایت خوب دارید.

Cehck Different Domain Name

بررسی وضعیت نامِ اصلی دامنه

سایت شما چند نامِ دامنه دارد و نسخه اصلی بینِ آن‌ها کدام است؟ برای پیداکردن این مورد ما کمک می‌کنیم شما بهترین نسخه نام دامنه وب‌سایت خودتان را پیدا کنید و با ارائه نسخه واحد از آن‌ها از مشکلات رایج سئو مثل محتوای مخلوط Mixed Content که ناشی از عدم تشخیص نسخه اصلی و ترجیحی شما از وب‌سایت‌تان توسط گوگل و بینگ است جلوگیری کنید.

Site SEO Analysis Watcher

نظارت روی وضعیت سئو

ابزار آنالیز سئو طراحی‌شده در سگمنتو بشما امکان می‌دهد نظارت مداومی روی وضعیت سئو وب‌سایت داشته باشید و همیشه یک نگهبان برای وضعیت سئو تکنیکال، محتوا، مشکلات ایندکس و.. داشته باشید که به محض بروز هرگونه مشکل، سریعا اطلاعیه آن را دریافت کنید. ابزار تجزیه و تحلیل سئو سگمنتو بشما کمک می‌کند زمان ارزشمندتان صرف کارهای مهم‌تر شود.

دریافت چک‌لیست کامل سئو وب‌سایت

با قدرت تحلیل فراگیر این ابزار چک‌لیست کاملی از سئو وب‌سایت در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا تمام زوایایی دارای اشکال سئو وب‌سایت شما مشخص شود. با دریافت این چک‌لیست شما می‌توانید هرگونه مشکل سئو را شناسایی کرده و با مشاهده راهنمای آن، سریعا مشکلات را برطرف کنید. با آپدیت‌های گوگل، وب‌سایت‌هایی که مشکل داشته باشند سریعا از نتایج حذف می‌شوند پس رفع فوری ایرادات سئو وب‌سایت خیلی حیاتی و مهم است.

+
المان سایت بررسی می‌شود

نظارت روی وضعیت سئو

ابزار تجزیه و تحلیل سئو بشما کمک می‌کند بتوانید نظارت مستقیم و همیشه‌فعالی روی سئو وب‌سایت داشته باشید و بصورت مداوم گزارش این ایرادات را دریافت کنید.

لیست‌شدن کل ایرادات سئو

با یک کلیک هر صفحه از وب‌سایت شما می‌تواند توسط ابزار آنالیزگیر سئو بررسی شده و تمام ایرادات و مشکلاتی که وب‌سایت‌تان دارد برایتان فهرست شود.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

بجای صرف زمان برای تحقیق و بررسی در مورد مشکلات وب‌سایت و وارسی صحتِ و سلامت وب‌سایت یا کمک‌گرفتن از یک متخصص، خودتان معاینه فنی انجام دهید.

رفع فوری مشکلات و ایرادات

مشکلات و ایرادات وب‌سایت برای شما فهرست می‌شوند و در قالب یک گزارش جامع بشما ارائه می‌شوند که با کمک آن می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را رفع کنید.

——————

جامع‌ترین گزارش از تحلیل سئو

بجای توجه به داده‌های متفرقه و نامربوط به سئو وب‌سایت بهتر است از ابزاری استفاده کنید که مهم‌ترین المان‌های سئو وب‌سایت را بررسی می‌کند و با ارائه اولویت‌هایی که باید به آن توجه کنید کمک‌تان می‌کند همین الان لیستی از ایرادات را دریافت کنید که با رفع آن‌ها به وب‌سایت محبوب گوگل تبدیل می‌شوید.

آنالیز سئو از نگاه گوگل

مفتخریم بگوییم تنها ابزاری هستیم که بصورت فارسی و کاملا پویا سایت را از فیلترهایی برای آنالیز عبور می‌دهیم که قدرت خود را از APIهای گوگل می‌گیرد.

آنچه نادیدنیست را ببینید

ناپیدایی‌های سئوی وب‌سایت شما اینبار از نگاه گوگل کاملا آشکا می‌شود. هر ابزار دیگری را کنار بگذارید و ببینید گوگل چطور به وضعیت سایت شما نگاه می‌کند چون این مهم است.

توجه به Core web Vitals

همان فاکتورهای سئو و تجربه کاربری User Experience که برای گوگل مهم است در آنالیزهای ابزار تجزیه و تحلیل سئو سگمنتو قرار دارد + راهنمای فارسی.

دریافت چک‌لیست سئو

موتور لایت‌هاوس که تنها ابزار گوگل (PSI) برای تحلیل سرعت وب‌سایت و عملکرد آن در دستگاه کاربران است در دل ابزار تحلیل سئو سگمنتو قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرسش‌های رایج در موردِ ابزار تحلیل سئو؛ آنالیز تخصصی سئو وب‌سایت شما و رقیب سگمنتو

اگر پاسخی مناسب اینجا نیست و نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید

ابزار تجزیه و تحلیل سئو وب‌سایت؛ روشِ آنالیز سئو وب‌سایت با ابزارها

برای اینکه یک تحلیل صحیح از سئو سایت داشته باشید یا بخواهید سئو رقبا را آنالیز کنید ابتدا باید درک درستی از ماهیت سئوی اصولی یک سایت سالم و صحیح از نظر استانداردهای گوگل داشته باشید. گوگل اینطور در نظر می‌گیرد که مسیر رسیدن یک سایت به صفحه نتایج جستجو و دریافت یک نمایش Impression به ترتیب در مراحل زیر اتفاق می‌افتد:

  1. مرحله Discover – پیداشدنِ صفحه – آدرس URL (از نقشه وب‌سایت Sitemap XML یا لینک خارجی)
  2. مرحله Crawl – ورود خزنده گوگل Google Crawler Bot به صفحه
  3. مرحله Process – انجام فرایندهای مربوط به ذخیره‌سازی آدرس و محتوا
  4. مرحله Index – انجام کارهای ابتدایی فهرست‌شدن در دیتابیس گوگل
  5. مرحله Ranking Algorithm – وارسی صفحه از نظر کیفی با شاخص‌های دریافت رتبه در نتایج
  6. مرحله SERP – حضور آدرس در نتایج برای جستجوها بر اساس شاخص‌های مرحله رتبه‌بندی

برای این‌که یک آدرس بتواند در مرحله 5 و 6 به نتایج ایده‌آل دست پیدا کند باید در 4 مرحله قبلی به بهترین شکل ممکن اتفاقات را تجربه کند، یعنی از نظر گوگل در دسترس باشد، خزش در آن سریع باشد و قابلیت ایندکس آن با استانداردها همخوانی داشته باشد. بدین ترتیب در مراحل 5 و 6 شانس بالایی خواهد داشت.

ابزارهای سئو در تحلیل و آنالیز صفحات وب‌سایت بشما کمک می‌کنند تمام قابلیت‌ها و آیتم‌هایی که موتورهای جستجو و عنکبوت‌ها به آن‌ها توجه می‌کنند را در مرحله 2 و 4 تحت نظارت داشته و همه عیب و ایرادهای سئوی یک صفحه را برطرف کنید تا برای ایندکس سریع‌تر و بهتر شانس آن‌ها را افزایش دهید.

تجزیه و تحلیل سئو چرا مهم است؟

همان‌طور که بیان شد ما تلاش می‌کنیم آن‌طور که موتورهای جستجو ربات‌ها در مراحل مختلف ایندکس به آیتم‌های لازم برای ایندکس یک صفحه و نمایش آن در نتایج جستجو نگاه می‌کنند دست پیدا کنیم و بتوانیم هر گونه اشکالی که موتور جستجو به آن اهمیت می‌دهد را در بالاترین سطح ممکن از کیفیت رفع و نسخه بهتری از سایت ارائه کنیم.

ما به تجزیه و تحلیل بعنوان میان‌بری برای کشف تمام ایرادهای سئو توجه می‌کنیم تا بتوانیم خواسته‌ها و انتظارات موتورهای جستجو از وب‌سایت خودمان را کاملا مشخص و در قالب چک‌لیست در اختیار داشته باشیم چون بما در رفع همه ایرادها و نمایش وب‌سایت بعنوان یک وب‌سایت قابل خزش و قابل نمایش به کاربران کمک می‌کند. رفع ایرادها همیشه به افزایش کیفیت وب‌سایت کمک می‌کند.

توجه به کدام قسمت‌های وب‌سایت باید بیشتر باشد؟ مهم‌ترین آیتم‌های سئو کدام است و گوگل بیشتر چه مواردی را در قالب موارد اساسی Basics در نظر می‌گیرد تا با کمک آن بتواند درک درستی از ماهیت صفحات داشته و بتواند در رتبه‌بندی که مرحله یکی مانده به آخر فرایند سئو است انصاف و عدالت را در کالبد ارائه وب‌سایت‌های بهتر به کاربران رعایت کند. ما به این‌ها میخواهیم دست پیدا کنیم.

شاخص‌های اصلی سئو برای آنالیز؛ قیف سئو و چارچوب‌های اصلی

یک قیف سئو را در نظر بگیرید که مراحل مختلف داشته باشد، ما سعی کرده‌ایم مراحل قیف سئو را در زیر با توضیح تمام قسمت‌ها شفاف ردهم تا کمک کنیم بتوانید به شناخت بهترِ شاخص‌های سئو دست پیدا کنید. قیف سئو بشما کمک می‌کند مراحلی که در آن سئو وب‌سایت بچالش کشیده می‌شود تا بتوان شاخص‌های کیفی برای سئو آن ترسیم کرد را در اختیار داشته باشید و از نگاه موتور جستجو قاضیِ رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج باشید.

معماری وب‌سایت – Site Architecture

سایتِ شما چطور ساختاری دارد؟ اگر تابحال به معماری وب‌سایت توجه نکرده‌اید باید بدانید که شناوری یک خزنده داخل وب‌سایت شما در همین نقطه تکلیفش مشخص می‌شود، معماری وب‌سایت مفهومی عمیق در سئو است که نشان می‌دهد ما در تبدیل سایت‌مان به یک ساختمان بسیار بزرگ، اولویت‌گذاری بین بخش‌های مختلف وب‌سایت و همینطور روش ناوبری و تحرک کاربر (و حتی ربات‌ها) را چطور تعیین می‌کنیم.

استفاده‌پذیری

چقدر می‌توان آزادانه روی المان‌های وب‌سایت کلیک کرد و از هر کدام از آن‌ها استفاده کرد؟ یکی از مفاهیم پرکاربرد مربوط به توصیف جای‌گذاری و چیدمان المان‌ها کنار هم مفهومی بنام “جزیره‌ای” است که برای هر یک المان‌ها حریم خاص و حریمی عمومی ایجاد می‌کند که دسترسی به هر کدام را از دیگر عناصر برای استفاده‌کننده (کاربر – User) آسان می‌کند.

هرچقدر بتوانید برای هر یک از المان‌های وب‌سایت حریمی اختصاصی ایجاد کنید تا بتوانید موضوع و کاربرد آن را در تناسب‌های مختلف و مکانیک‌های متفاوت برای کاربر مشخص کنید و در ناخودآگاه وی بکارید، می‌توانید امتیاز بیشتری دریافت کنید. این استفاده پذیری از وضعیت تکنیکال سایت و مسئله‌ای چون SSL سایت شروع می‌شود و تا رنگ‌بندی سایت و المان‌های آن ادامه پیدا می‌کند.

خزش‌پذیری

قابلیت خزش به مسائل مختلف پیرامون نحوه در-دسترس‌بودنِ وب‌سایت برای ربات‌های موتور جستجو می‌پردازد و مسائل مختلفی مثل آپ‌تایم‌بودن سرور، قابلیت ورود عنکبوت، فایروال‌های محافظ، سیستم‌های امنیتی تشخیص ربات‌های جعلی و اسپم‌بات‌ها Spam Bots را توضیح می‌دهد و سعی می‌کند با ارائه استانداردهای اولیه، زمینه ورود ربات خزنده موتور جستجویی مثل گوگل را به سایت فراهم کند.

پس باید ببینید وضعیت سرور و سخت‌افزار مورد استفاده شما برای اجرای وب‌سایت و آنلاین‌شدن آن چقدر مطلوب است؟ آیا شما از یک سرور که می‌تواند مشخصات قدرتمندی داشته باشد برای راه‌اندازی وب‌سایت استفاده کرده‌اید یا یک هاست اشتراکی معمولی؟ این سخت‌افزارهای راه‌اندازی وب‌سایت تاثیر مستقیمی روی خزش‌پذیری وب‌سایت دارند.

ایندکس‌پذیری

چقدر می‌توان روی سایت شما حساب باز کرد؟ این سوالی است که واحد پردازش رتبه و رنکینگ گوگل از خودش می‌پرسد و پس از آن یک امتیاز در اختیار الگوریتم‌های سیستم رتبه‌بندی جایگاه نتایج جستجو قرار می‌دهد تا به وب‌سایت شما (و یا صفحه موردنظر از وب‌سایت شما) اختصاص دهد و آن را بر اساس این تصمیم در نتایج جستجو قرار دهد.

شاخص‌ها و معیارهای زیادی برای بررسی وضعیت ایندکس وب‌سایت وجود دارد ولی طبق مراحلی که پیش‌تر در همین راهنما بیان شد و همینطور اطلاعاتی که در سرچ کنسول گوگل دارایی – Property ثبت‌شده شما وجود دارد کمک‌تان می‌کند بتوانید مواردی که برای ایندکس بهتر به آن‌ها باید توجه کنید را در اختیار داشته باشید و ابعادِ جدیدی از بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتور جستجو را تجربه کنید.

مهم‌ترین شاخص‌هایی که البته گوگل برای ایندکس سایت به آن توجه می‌کند سلامت وب‌سایت Website Health است. هرچقدر درجه سلامت سایت شما از زوایای متفاوت بالا باشد ایندکسِ سریع‌تری را تجربه خواهید کرد. این ابعاد شامل معتبربودن محتوا، کیفیت آن، بروز و کاربردی‌بودن محتوا، رسانه‌ها، اختصاصی‌بودن محتوا و طراحی وب‌سایت و همینطور آلوده‌نبودن به موارد مشکوک همه بشما کمک می‌کنند.

اعتبار

واقعا اعتبار وب‌سایت‌ها را نمی‌توان اندازه‌گیری کرد همان‌طور که نمی‌دانیم یک باشگاه فوتبال چقدر محبوب است اما بیایید یک شاخص ایجاد کنیم، وقتی یک اتفاق بزرگ برای چندین باشگاه فوتبال رخ می‌دهد اخبار پیرامون کدام یک از آن‌ها می‌تواند تکان‌دهنده‌تر باشد؟ خب این یکی از شاخص‌های ارزیابی اعتبار است و شما می‌توانید به این موضوع توجه کنید!

برای سنجیدن میزان اعتباری که وب‌سایت شما دارد ابتدا باید ببینید میزان ذکر نام کسب و کار – Brand Mention در سراسر اینترنت چقدر است؟ (حالا متوجه نکته شدید؟ اینکه چرا کسب‌وکارها کمپین‌هایی با هدف آشنایی با برند برگزار می‌کنند و از شما درخواست فالو / ریشیر / رپلای و ریتویت و… دارند؟). برای اینکار بهتر است از ابزارهای مختلفی که وجود دارد برای دیدن میزان اعتبار استفاده کنید.

در جستجوی گوگل با استفاده از اپراتورهای جستجو می‌توانید مقدار مشخصی از تعدادِ صفحاتی که برند اختصاصی کسب‌وکار شما در آن‌ها ذکر شده است را پیدا کنید. وارد جستجوی گوگل شوید و از دستور نقل قول (“برند شما در اینجا”) استفاده کنید و ببینید چند صفحه وب‌سایت در مورد برندتان صحبت کرده‌اند؟ اگر عدد کمی را برای تعداد ایندکس‌شده در گوگل دیدید پس دنبال راهکاری برای افزایش این عدد باشید.‍

محتوا

از کوزه همان برون تراود که در اوست! این یک اصل ناتغییر و بی‌زمان است چرا که از زمانی که بیان شده تا آخرین روزی که ما می‌توانیم به این زبان و خط این جمله را بخوانیم صدق می‌کند. وب‌سایت شما برای مخاطب و پذیرایی از وی چه چیزی دارد؟ می‌توانید تضمین دهید که محتوایی در اختیار دارید که برای کاربر مفید است؟ این سوال را چطور پاسخ می‌دهید؟ راهکار ما اینست که ببینید آیا می‌توانید به اندازه گردش در یک شبکه اجتماعی در وبلاگ سایت خودتان بچرخید و مطالب آن را ببینید؟

محتوا برای کاربران که پادشاهِ گوگل هستند و گوگل دوست دارد به آن‌ها خدمت کند (برای حفظ بقا) یکی از اصول جداناشدنی از وب‌سایت شماست و شما باید بخش مجله وب‌سایت‌تان را برای کاربران راه‌اندازی کرده و آن را فعال هم نگه دارید. فعالیت وبلاگ سایتِ شما نشان از این است که سایت فعال و سلامت است.

گوگل از محتواهای جدید برای رفع نیاز کاربران جدید استقبال می‌کند. ما در جستجو با 2 مولفه جالب روبرو هستیم. 1. جستجوهای جدید کاربران فعلی 2. جستجوی کاربرانی که من‌بعد در گوگل جستجو می‌کنند. سرعت گسترش اینترنت در دنیا، دسترسی بیشتر به گوگل، موضوعات جدید و همین‌طور تغییرات فصلی همه باعث می‌شوند که ماهانه ما با 30 درصد از حجم جستجوی جدید مواجه شویم. این یعنی هر کاربر در هر ماه 30 درصد از جستجوهاش اصلا تکرارِ ماه قبلی نبوده بلکه تازه و جدید هستند.

تجربه کاربری

سعی کنید کنار مواردی که گفته شد و از المان‌هایی که در موردشان صحبت شد برای ارائه تجربه کاربری بهتر استفاده کنید. تجربه کاربری مخاطبین در وب‌سایت شما هرچقدر لذت‌بخش‌تر باشد نشانه‌های آن هم بیشتر به چشم گوگل دیده‌شده و برای موقعیت وب‌سایت شما در نتایج جستجو موثر خواهد بود.

گوگل معیارهای مشخصی برای سنجش تجربه کاربری دارد ولی تمام تجربه کاربری را در 2 دسته قرار داده است: 1. تجربه کاربری از لحاظ فنی 2. تجربه کاربری از لحاظ رفتار کاربر. هرچقدر یک وب‌سایت از لحاظ فنی وضعیت استاندارد و با کیفیتی داشته باشد باید مقادیر فنی آن هم امتیاز خوبی داشته باشند که این موارد فنی شامل گزینه‌های زیر است:

  • قدرت اجرا و عملکرد روان
  • استفاده‌پذیری و گرافیک
  • حجم کم و سرعت بالای وب‌سایت
  • نمایش واضح و دارای استاندارد

اما گوگل به شاخص‌های رفتاری زیادی توجه می‌کند که ما پس از تحقیقات فراوان و مطالعه صدها منبع تصمیم گرفتیم موارد زیر را برای شما بنویسیم:

  • میزان ماندگاری کاربر در وب‌سایت
  • مدت زمانِ حضور کاربر در سایت قبل از ترک سایت
  • روش تعامل کاربر با سایت پس از ورود به سایت از گوگل
  • فاصله زمانی حضور در سایت ما و تکرار جستجوی فعلی در گوگل
  • میزان مرورکردن محتوای وب‌سایت برای مطالعه
  • میزان درگیرشدن با عناصر وب‌سایت و ادامه حضور

برای اینکه بدانید تجربه کاربری چقدر می‌تواند برای گوگل ملاک مهمی باشد بهتر است یک جستجو در مورد “برجسته‌ترین ویژگی‌های مشترک وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل” داشته باشید تا ببینید چقدر مقادیری که در مورد آن صحبت شد در همه وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل به مقدار عجیبی نزدیک به هم و نزدیک به استاندارد هستند.

پشتیبانی

تیم پشتیبانی در راستای خلق تجربه مشتریان ایجاد و تقویت شده است. تیم پشتیبانی بصورت مستقل از کل واحدهای سگمنتو جهت حمایت از حقوق مشتریان و کمک به موفقیت‌شان در کسب نتایج شگفت‌انگیز از محصولات سگمنتو فعالیت می‌کند. شما اینجا یک دوست ویژه بین واحدهای ما دارید.

مراقبت از نتایج شما

برج مراقبت تنها یک وظیفه دارد و آن‌هم کمک بشما در استفاده صحیح از داده‌ها و راهنمایی دقیق برای تصمیم‌گیری است.

مشاوره و همراهی با شما

قبل از خرید مشاور شما هستیم و بعد از خرید هم یار و یاور شما در دسترسی به حداکثر از محصول و دست‌یابی به نتایج جذاب.

پشتیبانی در هر لحظه از شما

تلفن‌تان را هر لحظه بردارید ما سعی می‌کنیم در دسترس باشیم تا بشما در همان لحظه کمک کنیم مشکلات حل شوند.

کمک به موفق‌شدن شما

ماموریت تیم اینست که شما تجربه ماندگاری داشته باشید و چه چیزی ماندگارتر از موفقیت شما در کارتان با سگمنتو.

مراقبت از نتایج شما

برج مراقبت تنها یک وظیفه دارد و آن‌هم کمک بشما در استفاده صحیح از داده‌ها و راهنمایی دقیق برای تصمیم‌گیری است.

پشتیبانی در هر لحظه از شما

تلفن‌تان را هر لحظه بردارید ما سعی می‌کنیم در دسترس باشیم تا بشما در همان لحظه کمک کنیم مشکلات حل شوند.

مشاوره و همراهی با شما

قبل از خرید مشاور شما هستیم و بعد از خرید هم یار و یاور شما در دسترسی به حداکثر از محصول و دست‌یابی به نتایج جذاب.

کمک به موفق‌شدن شما

ماموریت تیم اینست که شما تجربه ماندگاری داشته باشید و چه چیزی ماندگارتر از موفقیت شما در کارتان با سگمنتو.