ابزار سئو سگمنتو؛ چرا یک ابزار سئو ایرانی؟
بازاریابی اینترنتی بیش از هر زمان دیگری به جذابیت خودش رسیده، دنیایی که اینترنت برایمان رنگآمیزی کرده بقدری ما را توانمند کرده که بتوانیم فقط با داشتن یک وب سایت ساده و کسب رتبه برای یکی از صفحات آن در کلمات کلیدی و جستجوی مشتریانی که فرسنگها از ما و کسب و کار کوچکمان فاصله دارند میتوان چنان گردشِ اقتصادیِ بزرگ و توامانی را براه انداخت که بتواند از چندین آدم پشتیبانی مالی داشته باشد.
این جذابیت این کار است و کسب و کاری که بتواند در چنین جایگاهی قرار بگیرد میتواند انسان های بسیاری را خوشحال کند. قطعا این موضوع برایمان بسیار مهم است تا بتوانیم به دیگران کمک کنیم پتانسیل کسب درآمد از اینترنت و گوگل را داشته باشند.
گوگل صفحه ای از نتایج جستجو را به کاربران ارائه میکند که اگر کسب و کارها یا کوچکترین وب سایت ها در این ویترین جذاب قرار بگیرند میتواند پتانسیل مالی داشته باشند.
سگمنتو میخواهد ابزاری برای چنین کاری باشد. ما هویت خوبی برای خودمان در نظر گرفته ایم و راه آن را درپیش گرفتهایم. ما میخواهیم کسب و کارها شانس بسیار بالایی برای حضور در نتایج جستجو داشته باشند.
حضور در نتایج جستجو؛ تحقق یک رویای شیرین
اگر کسب و کار شما در نتایج گوگل قرار بگیرد، میتواند سهمی از 2 هزار میلیارد دلار درآمدی که گوگل در 365 روز برای کسب و کارها میسازد داشته باشید. تصور کنید که چه مقدار پول به ریال خواهد بود.
هدف ما کماکان اینست که کمک کنیم کسب و کار شما در نتایج جستجو قرار بگیرد و برای اینکار سعی کردهایم پلتفرمی بسازیم که ابزارهای سئو را در اختیار شما قرار میدهد. حضور سایت شما در نتایج جستجو با چنین ابزارهایی بسیار آسان خواهد بود.
مسیر سئو و بهینه سازی سایت؛ از خشت اول تا رتبه اول گوگل
یک سایت ابتدا باید سعی کند ارزشهایی را برای مشتریان خود بسازد و در این مسیر تماما مفید باشد. منظور از ارزش، چیزی است که فقط کسب و کار شما میتواند بیان کند و منظور از مفید بودن هم ارائه کاربرد به کاربر و رفع نیاز وی است.
اگر یک وب سایت با محتوای با کیفیت و ارائه ارزش و خلق محصول همراه باشد باید مطمئن شود که گوگل به این وب سایت توجه کافی دارد، این همان نقطهای برای سئو کسب و کار است که کمک میکند دیده شود. دیدهشدن میتواند کسب و کار را هدایت کند.
اولین قدم در سئو وبسایت؛ پیکربندی سئو
پیکربندی اولیه سئو روی سایت اولین قدم برای اینست که گوگل به وب سایت نگاه صحیح و اصولی داشته باشد. ما در مورد سئو تکنیکال و عملکرد اجرایی سایت صحبت میکنیم.
عملکرد فنی وب سایت شامل سرعت، کدنویسی، تکنولوژیهای سیستم مدیریت محتوا، روش نمایش به کاربر، ارائه محتوا، دسترسپذیریها، استفادهپذیری وب سایت و محتوا، قابلیتِ خزشِ درون سایت، زیرساخت سختافزاری و آپتایمبودن است.
برای تحلیل تمام نکاتی که گفته شد باید از ابزارهای مختلف استفاده کنید. کاری که با چندین ابزار باید انجام دهید تا کدنویسی وب سایت، روش بارگذاری برای رباتِ موتورهای جستجو و حتی روشهای دسترسی کاربر به سایت را ببینید، یکجا میتوانید از طریق ابزارهای سگمنتو تحلیل کنید.
آنالیز سئو وب سایت تا این حد با سگمنتو ساده نبوده و شما نمیتوانید ابزاری پیدا کنید که بتواند تا این اندازه ساده و آسان سئو سایت را تحلیل کند. اندازهگیری سرعت وب سایت از نگاه تکنولوژیهای پیج اسپید اینسایت Google PageSpeed Insight و همینطور موتور لایت هاوس Light House که در سگمنتو به کار رفته است میتواند بشما در تحلیل صحیح صفحه کمک کند.
اینکه گوگل چطور به کدنویسی وب سایت، عملکرد طراحی واکنشگرا و قابلیت استفادهپذیری وبسایت در دستگاههای موبایل (موبایل / تبلت / فبلت / اسکرینرها) و حتی نمایش در سرعت متفاوت اینترنت و دستگاه و مرورگر کاربران در جغرافیای مختلف نگاه میکند را میتوانید با سگمنتو بعنوان تحلیلکننده فنی سئو تکنیکال آزمایش کنید.
نگاه به رتبهها در نتایج؛ سایت شما دقیقا چه رتبهای دارد؟
گوگل هر چقدر هم نتایج واقعی سئو را در سرچ کنسول سایت شما نمایش دهد همچنان با عدم قطعیت رتبهها و وضعیت آنها را گزارش میکند. چرا که هدف گوگل فقط این نیست که بشما در کسب رتبه کمک کند، بلکه گوگل میخواهد شما را در مسیر خلق یک وبسایت بهتر تشویق کند.
تشویق گوگل به ساختن وب سایتی بهتر، منجر به داشتن یک وب سایت با کیفیت، دارای تجربه کاربری عالی، سرعت بالا و استفادهپذیری فراوان میشود که اتفاقا در دل خود محصول معتمد و محتوای باکیفیت دارد که همگی اعتبار و اعتماد به وب سایت را افزایش میدهند و تخصص مالک را به نمایش میگذارند.
ابزارهای سئو؛ نقش ابزارها بعنوان میانبر در سئو بهتر
سئو کارهای فرسایشی زیادی دارد، استراتژی سئو به سادگی انجام نمیشود و شما باید تلاش کنید تا بهتر از دیگران نیاز کاربرانِ تشنه و جستجوگر گوگل را برطرف کنید، پس باید سایتی داشته باشید که در زمینه کاری خودش حرف اول را میزند. ابزارها بشما کمک میکنند دقیقا بتوانید مشکلات را پیدا کنید، راهحلهای بهبود وضعیت را در اختیار داشته باشید و همینطور شفافتر رشد کنید.
اگر قرار باشد ابزاری در اختیار داشته باشید که بتواند در رشد سئو سایت کمک کند، باید ابزاری داشته باشید که از تحقیق کلمه کلیدی تا نظارت روی رشد وب سایت برای کسب رتبه در همان کلمات کلیدی، بشما کمک کند.
ابزار سئو سگمنتو؛ از تحقیق کلمه کلیدی تا کسب رتبه در گوگل
اولین قدم شما در دنیای پرپیچ و خم سئو با تحقیق کلمه کلیدی (معادل تحقیق بازار در بازاریابی و فروش) شروع میشود و اگر موفق شوید برای مهمترین کلماتِ کلیدی تنظیمشده در لیست کلمات کلیدی کسب و کار رتبه کسب کنید، در سئو موفق شدهاید.
هدف از کسب رتبه اینست که کاربرانِ هدف را به وب سایت خودتان آورده و محصولاتتان را به آنها معرفی کنید. این همان بازاریابی درون گرا Inbound Marketing است که با سئو به بهترین شکل ممکن انجام میشود. اگر میخواهید محصولاتتان را به مشتریانِ نهایی معرفی کنید باید بتوانید ابتدا آنها را در گوگل پیدا کنید.
جذب مخاطب هدفمند یا مشتریِ واقعی از گوگل کار سادهای نیست. اما سگمنتو در راستای آسانکردنِ چالشِ کسب لید Lead یا سرنخِ هدفمند و باکیفیت بشما کمک میکند تا دقیقا برای کلماتی در گوگل رتبه کسب کنید که برای کسب و کار شما پول میسازند.
کلمات کلیدی پولساز که تجارت کسب و کار شما را به یدک میکشند مهمترین واژههای پروژه سئو وبسایت هستند و باید به آنها اهمیت بدهید، بهمین خاطر سعی میکنیم در سگمنتو دادههایی را در اختیار شما قرار دهیم که شما را به این هدف نزدیکتر میکند.
سگمنتو یک ابزار سئو واقعی برای شماست. از آن لذت ببرید.